ru | ua

До проектування і зведення загальноосвітніх установ завжди висувалися високі вимоги. Важливо не просто побудувати школу, а зробити її комфортною і безпечною, створити сприяє ефективному навчанню атмосферу. Існують певні особливості і норми реалізації об'єктів загальноосвітнього призначення, і ми хочемо представити їх вашій увазі.

Проектуємо простір зовні

  • У школи повинна бути прилегла територія, площа якої визначається в залежності від кількості учнів і становить 35-60 м 2 на людину. Обов'язковою частиною цієї земельної ділянки (що становить приблизно 30%) повинна бути фізкультурно-спортивна зона.
  • Заради безпеки учнів школу і прилеглу до неї територію потрібно розташовувати на віддалі від відкритих автостоянок, гаражів, доріг. Мінімальна відстань становить 15 м, але може збільшуватися залежно від кількості машин в паркінгах і активності руху на проїжджій частині.
  • Сучасний проект школи передбачає благоустрій прилеглої території та всіх корпусів загальноосвітньої установи. Для поліпшення екологічної обстановки необхідно провести озеленення (засадити 40% земельної ділянки), передбачити зону психологічного розвантаження і культурно-масових заходів (наприклад, лінійки). При цьому декоративні та інші конструкції потрібно робити безпечними: без гострих кутів і виступів, відшліфованими, надійно закріпленими.
  • У рамках проектування необхідно запланувати господарську зону (з сміттєзбірники, складами для інвентарю і так далі), до якої не буде доступу в учнів. Також, в залежності від профілю школи, потрібно передбачити спеціальні ділянки: теплиці і парники для установ апологіческого профілю, що окремо стоять лабораторії для «хіміків» і так далі.
  • Потрібно також зв'язати всі зони між собою, продумати входи і в'їзди, доріжки і їх покриття. І створений екстер'єр повинен гармонійно поєднуватися з архітектурним виглядом школи, досить строгим, але при цьому доброзичливим.

Проектуємо простір в середині

  • У сучасного загальноосвітнього закладу повинні бути приміщення різного призначення: класи, спортзал, учительська, майстерня, їдальня і так далі. При цьому їх потрібно функціонально розділяти. Так, наприклад, актовий зал і кабінет директора доцільно розміщувати в різних частинах (крилах, корпусах) школи.
  • У самій будівлі, а не тільки на прилеглій території, теж повинні бути зони емоційного розвантаження: червоні (живі) куточки, стенди дитячої творчості тощо.
  • Прокладка всіх комунікацій повинна бути прихованою, щоб в учнів не було доступу до інженерних лініях, щоб вони не могли випадково чи навмисно пошкодити той же електрику, щоб вони ненароком не постраждали.
  • Потрібно передбачити такі приміщення спеціального призначення, як туалети. Природно, робити їх необхідно роздільними і доцільно запланувати їх на кожному поверсі.
  • Приміщення з підвищеним рівнем шуму (спортзали, музичні класи і так далі) потрібно звукоизолировать, щоб не заважати заняття в них не заважали решті навчального процесу.
  • Все кабінети та інші кімнати повинні бути провітрюваними і сухими, в них повинна панувати здорова атмосфера.

    Це ключові моменти проектування школи, але є ще й інші, теж важливі, і ми враховуємо кожен з них в процесі реалізації замовлення.